Subject: RE: Patsientide ohjeldusmeetmete rakendamine vältimatu abi, kiirabi, statsionaarse eriarstiabi ja õendusabi teenuse osutamisel
From: "Jane Freimann" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Aug 2025 08:25:34 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Aitäh, et jagasite Kliinikumi patsientide nõukojaga patsientide 
ohjeldusmeetmete rakendamise dokumente. Meie nõukoda on kooskõlastamisega 
nõus. Edastan teile vaid ühe meie liikme (Jüri Ginter) kommentaari, mille 
saab teadmiseks võtta:

Minu meelest on eelnõus vaid väike osa lahendusest. Vastav muudatus oleks 
vaja teha tervishoiuteenuste korraldamise seadusesse, sest selline vajadus 
võib tekkida ka väljaspool psühhiaatrilise abi osutamise konteksti, patsient 
võib olla joobes vms.

Jätkuvalt olen seda meelt, et kaasata tuleks ka lähedased, sest sageli pole 
patsient ise võimeline enda eest seisma. Selgusetuks jääb, millised on 
võimalikud ravidokumendid. Kus saavad lähedased teada, kui selliseid 
meetmeid on kasutatud?

Parimate soovidega

Jane Freimann

Kliinikumi patsientide nõukoja Kliinikumi poolne esindaja

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 10, 2025 1:57 PM
To: Eesti Puuetega Inimeste Koda <[email-masked]>; Eesti Õdede Liit 
<[email-masked]>; Eesti Haiglate Liit <[email-masked]>; Eesti Arstide 
Liit <[email-masked]>; Eesti Kiirabi Liit <[email-masked]>; 
Eesti Patsientide Liit <[email-masked]>; Patsientide Nõukoda 
<[email-masked]>; PERH Patsiendinõukoda 
<[email-masked]>; Eesti Psühhiaatrite Selts <[email-masked]>
Subject: Patsientide ohjeldusmeetmete rakendamine vältimatu abi, kiirabi, 
statsionaarse eriarstiabi ja õendusabi teenuse osutamisel

Tere!

Teile on saadetud Sotsiaalministeeriumi dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
eelnõu kooskõlastamiseks.

Tagasisidet ootame 15. augustiks

Pealkiri: Patsientide ohjeldusmeetmete rakendamine vältimatu abi, kiirabi, 
statsionaarse eriarstiabi ja õendusabi teenuse osutamisel

Registreerimise kuupäev: 10.07.2025

Registreerimise number: 1.2-2/26-9

Lugupidamisega

Sotsiaalministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 626 9301, faks (372) 626 9209
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <http://www.sm.ee> www.sm.ee

NB! Tegemist on väljastpoolt Kliinikumi saabunud kirjaga. Kui kirja saatja 
on teile tundmatu, siis turvalisuse huvides palun ärge avage kirjas olevaid 
faile ja linke. Kahtlaste kirjade korral palun teavitage arvutiabi 
telefoninumbril 731 9222 või [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .